Paběrky Marko Čermáka
Regionální muzeum v Jílovém u Prahy nepolevuje ve svém programu, m. j. orientovaném na tramping. V sobotu 16. března se ve výstavním sále muzea sešlo převážně trampské publikum, aby si užilo vyzrálé muziky kapely Paběrky Marko Čermáka. Bylo naprosto vyprodáno, pro pár dalších fandů se našlo místo i na zemi, či při stěnách sálu. Večer sestával z poloviny z části koncertní a druhé poloviny besední. Odstartovala jej ředitelka muzea dr. Šárka Juřinová, mezi trampy, kteří se sem opakovaně vracejí, už považovaná více méně za kamarádku.
I. věta: Allegro ma non troppo
Já se vlastně narodil až tehdá, co jsem prvně uslyšel hrát na kytaru. Do tejdne na to jsem už uměl zahrát na vypůjčenou kytaru od tety akordy Cé dur, á moll, Dé dur a Gé sedum, ale nevěděl ještě, kdy kde který akord v písničce zahrát.
Bluesmani Roberta Slezáka
Vždycky, když jsem psal do Mladého světa nebo do Melodie nějaká hodnocení amatérských kapel, měl jsem moc důvodů nezapomínat na formulaci 'podle mého mínění'. Kritik není Bůh. A jeho soud je jen souhrnem jeho měřítek. Z vlastní mnohé zkušenosti vím, že ne každému je dáno stát se mistrem svého nástroje.
Bob Frídl - písničkář, zpěvák, kytarista a skladatel. Narodil se 13. listopadu 1947 v Praze. Od mládí se protloukal úplně sám, o matku přišel už v 16 letech a otce nepoznal vůbec. Učil se slévačem, chtěl být fotbalistou, ale stal se zpěvákem. Jeho hudební kariéra začala koncem šedesátých let, po vzoru Boba Dylana hrál na kytaru a na foukací harmoniku a vypůjčil si od něj i umělecké jméno.
Po zveřejnění článku Jak se volalo z Guantánama za železnou oponu (Music Open 18.1.2004) se ozval Miloš Paddy Černý, známý pražský tramp a spolupracovník Národního muzea, především jeho etnografických sbírek. Následující příhoda se stala v roce 2006, cestou ze Saint Petersburgu na Floridě na VII. Celosvětový potlach na Fort Adamsonu v Texasu. Trail zakončili po třech měsících v San Diegu v Kalifornii.
V Regionálním muzeu v Jílovém u Prahy vzniká databáze kronik trampských osad i velkých osobností tohoto hnutí
Jílové je bránou do dolního Posázaví a Posázaví je jednou z kolébek trampingu. Proto je v muzeu stálá expozice trampingu již od 80. let minulého století a uchovává stovky předmětů s trampskou tematikou. Ty nejzajímavější jsou vystaveny v expozici, ostatní jsou postupně prezentovány na výstavách. K nejcennějším pramenům poznání a studia historie i současnosti trampingu patří osadní kroniky. Muzeum má zatím natrvalo ve sbírkách jen čtyři exempláře. Těchto pokladů si rodiny velmi cení a dědí se z generace na generaci.